Toch een tram naar Ekeren

Het district Ekeren besliste om bij de heraanleg van het dorpscentrum in te zetten op parkeerplaatsen en bereikbaarheid per auto. Daarin was geen plaats voor de voorziene tramverbinding, waarvan de aanleg nu beperkt is tot de Noorderlaan. Dat is misschien makkelijk voor bewoners en de winkeliers, maar gaat voorbij aan het stille vergif dat al die auto's ter plekke uitstoten, zeker zolang nog 55 of zo % daarvan op diesel rijdt. Bovendien word het grootste deel van de Dorpsstraat ingenomen door rijdende en geparkeerde auto's en worden voetgangers en fietsers verdrongen. Alle werken zijn intussen gedaan, alleen de Dorpsstraat en Kloosterstraat nog niet. Dat de beslissing van het district herzien kan worden nu het nog kan.


9 reacties

Hoe zou jij dit idee benoemen?
Check je e-mail om je account te activeren.
  • zegt doen! 2017-02-04 19:19:48 +0100
  • commented 2017-02-04 16:24:45 +0100
    Oh dat wist ik niet. Dat maakt de legitimiteit van het project zelfs dubieus. En hoe zit het met het Hagelkruispark? Daar is een stuk van het grasveld opgegeven om ook een parkeerterrein aan te leggen. Mag dat zomaar als de grond een recreatieve bestemming heeft?
  • commented 2017-02-04 12:24:27 +0100
    De heraanleg Kloosterstraat – Dorpsstraat : gefinancierd via module schoolomgeving : voorwaarde geen bijkomende parkeerplaatsten. Wat is er gekomen? Geen fietspad, wel parkeerplaatsen : hoe de overheid haar eigen regeltjes toch altijd plooit.
  • commented 2017-02-04 12:23:57 +0100
    De heraanleg Kloosterstraat – Dorpsstraat : gefinancierd via module schoolomgeving : voorwaarde geen bijkomende parkeerplaatsten. Wat is er gekomen? Geen fietspad, wel parkeerplaatsen : hoe de overheid haar eigen regeltjes toch altijd plooit.
  • zegt doen! 2017-02-04 12:21:01 +0100
  • zegt doen! 2016-12-21 11:45:17 +0100
  • commented 2016-12-20 23:25:26 +0100
    Voor de duidelijkheid, ik beken zelf dieselrijder te zijn, maar geen altegrootgebruiker. Voor elke verplaatsing maak ik mijn keuze. Grosso modo: te voet naar die vermaledijde Dorpsstraat; de fiets voor Brasschaat en Kapellen en zo; de bus (ja tot nadere aankondiging van het district ook een fout vervoermiddel) naar ‘t stad; de trein naar andere Vlaamse steden. Voor de auto resteren de minder goed bereikbare plaatsen in Vlaanderen en het moederland in het noorden, waarnaar het openbaar vervoer nog steeds erg duur en tijdrovend is. Al met al kom ik aan zo’n 17.000 km per jaar (die van mijn dochter inbegrepen), de helft van wat tegenwoordig gangbaar is.
  • zegt dringend 2016-12-20 23:14:53 +0100
  • published this page in Aangename straten 2016-12-20 23:10:30 +0100